Mumble Nézet News Hasábok Régi Játék oldalak Szolgáltatás oldalak Partner oldalak
Bezárás

CSHU - Hungarian Counter-Strike Portal

Fogadóiroda Tovább

Kredited: 0  |  Találati arányod: 0%

Hirdetés

Battlefield evolúció

Cikkek/Interjúk 2011. október 25. Drang 43 hozzászólás 2587 olvasás Címkék: lan Magyarország kép konzol OGC EA games DICE Battlefield Battlefield 2 Battlefield 1942 Battlefield 2142 Battlefield Heroes Battlefield Bad Company 2 Battlefield 1943 Battlefield Vietnam Battlefield Play4Free Battlefield 3 Battlefield Bad Company 2 Vietnam

Battlefield evolúció

Gamescom után BF3 előtt

A kölni 2011-es GamesComon az öreg kontinensen is bemutatkozott az idei év legnagyobb FPS játékának ígérkező Battlefield 3. Az európai videojátékos mustrát oldalunkon is figyelmmel kísérhettétek, stream adásokkal, fényképekkel és Battlefield 3-as hírekkel idéztük meg a helyszínt. A játékbejelentések sorában az Electronic Arts-nál - az E3-hoz hasonlatosan -  a finisre hagyták a legígéretesebb címet: a Battelfield 3-at.

Battlefield 3 - Gamescom mérleg röviden:
- 2 új hivatalos Battlefield 3 videó: "Caspian Border" 64 játékos multiplayer videó, Co-op PS3 Gameplay videó.
- Számtalan új információ morzsa (Battlelog részletek, fegyver- és eszközlista, co-op játékmenet) és benyomás a 64 játékost befogadó Conquest játékmódban futó Caspian border pályával kapcsolatban.

Az E3 után megjelent fejtegetésemben a Battlefield-élmény alapértékeivel foglalkoztam, így a járművek szerepe, a gyalogos harcmodor, a csapatjáték és a conquest játékmód. Most a Gamescom Battlefield 3-as hírdömpingjét követően mélyebbre ereszkedünk és szerkesztőtársaimmal az eddig megjelent Battlefield részeket megidézve, megrajzoljuk a BF játékok családfáját. Azon elemeket vesszük sorba, amelyek hatással voltak a Battlefield evolúcióra. Battlefield fejlődését bemutató cikksorozatunk kezdő részeként rövid áttekintésként végigfutunk azon az egyre terebélyesedő BF családfán és kiegészítésként néhány gondolatot olvashattok a BF evolúció közben előbukkanó és eltűnő jelenségekről...

A Battlefield széria egésze, az alapértékek mentén kibontakozva, az újabb és újabb részek megjelenésével mindig egy kicsit változott, a sorban megjelenő címek mindig valamit hozzátettek az élményhez, árnyalták a BF-ről kialakult összképet. A fenti ábra értelemezéséhez pár kiegészítés. A szériához ugyan nem kapcsolódik szorosan, de a BF játékok gyökere a Refractor játékmotor révén a Code Name Eagle, mely a Bf1942 közvetlen előde. A családfa bal oldali ága a Battlefieldek konzolvonala, mely a Battlefield 2 modern combattal indult. Míg a jobb oldali fejlődési ág a Battlefield minigame vonal, melynek gyökere a Battlefield Heroes. Ha már a Refractor motorról írtam, mely a Battlefield Play4Free nyomán még a mai napig él a szériában, akkor idetartozik a Frostbite motor megemlítése is, mely a Battlefield Bad Company-vel indult és a Bf1943 és BFBC2 révén feljődött tovább, hogy a 2.0 verzióval a hamarosan megjelenő Battlefield 3 lelkét adja.

Mivel szerkesztőtársaim minden egyes részt külön-külön górcső alá vesznek, így most olyan sajátságokról értekezem, melyek nem mindegyik játékban voltak ugyan jelen, de mégis jelentősek a Battlefield fejlődésében.

Modifikációk

Az első részben a Battlefield 1942-ben a fejlesztők elérhetővé és alakíthatóvá tették a játék szerver és kliens oldali fájljait. Ezzel a DICE szabad utat nyitott a modderek számára, így a hozzáértő és vállalkozó kedvű Bf rajongók fejlesztő csapatokba szerveződve elkészíthették a játékból saját verziójukat. Számos nagynevű mod ekkor született, mint például a Desert Combat (mely fénykorában a 42-t is verte játékosszámban), a Forgotten Hope (mely azóta újabb részt is megélt). Ez a hagyomány a Battlefield Vietnamban is folytatódott ekkor született többek között a Point of Exsistence (más nevén a POE). A Battlefield 2-ben teljesedett ki  a modolási láz, a régi 42-es és vietnamos modok új értelmezést kaptak (FH2, POE2, DC), emellett a BF2 játélélményét fokozandó új verziók is születtek, mint például a Project Reality. A modifikácók számára a kaput az EA és a DICE üzletpolitikájának megváltozása tette be, ugyanis a BF2 után megjelent részek nem támogatták a játék szabados újraértelmezését. A szerveroldali fájlokat ezután szigorú titokban kezelik és csak megbízható, a kiadó által hitelesített szerverszolgáltatóknak teszik elérhetővé. Ezt a lépést a fejlesztők a csalások és a szoftverhamisítás elleni harc köntösébe öltöztetve próbálták indokolni, de a történethez tartozik, hogy a szerverszolgáltatók és a szerverek üzemeltetése hatalmas üzletté nőtte ki magát időközben, így vélhetően ennek megsarcolása is motiválhatta a történteket. A végeredmény sajnos az, hogy ezentúl csak hivatalos pályákon és kiegészítőkkel folyhat a harc tovább, és ez az előzetes információk alapján a BF3-ban sem lesz másképp.

LAN képesség

A hálózati játék a kezdetekben nagyobb hangsúlyt kapott a Battlefield szériában, mivel hálópartykon ily módon tudott nagy játékosszámot vonzani, emellett a konkurens háborús játékok többsége is rendelkezett evvel a szolgáltatással.  A párhuzamosan futó FPS óriások mint a CS és COD esetében az e-sporttá válás egyik fontos sarokköve lett a LAN lehetőség, így a BF42-ből és folytatásaiból sem hiányozhatott ez a funkció. A modifikációkhoz hasonlóan a helyi hálózati játék lehetősége is olyan fejlődési vonal, mely végül mégis zsákutcába vezetett. A Battlefield játékok PC-s vonalon a Battlefield 2142-vel bezárólag LAN képesek csupán. Számos tényező befolyásolta ezen vonal kimaradását:
1. Az internet fejlődése: Mind sávszélesség, mind elérhetőség szempontjából nagyot fordult a világ 2002 óta, így a haverokkal neten is ugyanolyan gördülékeny a játék mint helyi hálóban.
2. A szerver és játékos statisztikák kiteljesedése megköveteli a rendszeres kapcsolattartást az interneten keresztül a központi szerverrel.
3. A szerveroldali fájlok szükségesek a LAN szerveren is, ez pedig hasonló történet mint a modifikációk esetében, szupertitkos fájlok nem jelenhetnek meg holmi LANokon, melyek ezek a warez melegágyai...

Konzolport

A hardcore Battlefield rajongók mind-mind PC-n kezdték a játékot, sőt az ősbéefesek közül sokan úgy gondolják, hogy csak PC-n élevezetes igazán a BF. Az igazság az, hogy bármit is gondoltunk korábban a konzolról, mára a játékeladások nagyrészét ezek a speciális játékgépes megjelenések adják. A Battlefield szériában a konzolosdás első állomása a Battlefield 2 Modern Combat megjelenése volt. Ezt követően a BF2142 és a minigamek kivételével a fő BF-címek mind megjelentek PS-en illetve XBOX-on, sőt a BFBC és BF1943 csak konzolon volt elérhető. Ez utóbbi játékoknak is köszönhető, hogy a konzolpártiak körében is népszerűsödött az addig csupán PC felhasználók számára játszható Battlefield franchise. Sokan ódzkodnak a konzoltól és a BFBC2 nyomán a PC verzió esetében is csak játékgépes átíratról beszélnek. Akárhogy is nézzük versenyszinten a Battlefield technikai sport, ennek nyomán az erősebb hardver sarkallatos tényező az érvényesülésben, és különbségeket teremt -az egyébként lehetségesen hasonló képességű- játékosok között. Ha belegondolunk, hogy a konzolok mint a speciálisan a játékra összerakott gépek megjelenésével az e-sportban, eltűnhetnek a hardveres különbségek a játékoskok között, mindjárt más a helyzet. Így a reflexek, a taktika és az együttmozgás sportjává válhatnak az FPS-ek és köztük a BF. Ettől az idealista merengéstől függetlenül a PC-vonal továbbra is az egyik legerősebb a Battlefieldek esetében és várhatóan ez így is marad a közeljövőben, annak ellenére hogy a konzolosok száma egyre nő...

Fejlesztők vs közösség

A Battlefield 1942 óta a játék egyre népesebb közösséget vonzott maga köré. A korábban említett konzoljátékosok és a Battlefield Heroes (korai verzió Battlefield West néven futott) által megindított minigame vonal megtöbbszörözte a Battlefield rajongók számát. Mára többmilliós tábort tudhat magáénak a franchise.
Ekkora tömeget bizony elég nehéz összefogni, ennek ellenére számos kísérlet indult a DICE és az EA részéről. A kezdetekben nem igazán látszott bármilyen hosszabbtávú startégia ezen a téren a kiadói/fejlesztői oldalon, ezért a közösség szervezése főként a játékosok sajátja lett: klánok, szerverközösségek, internetes oldalak indultak (többek között a Battlefield.hu is) a közös élmények feldolgozása és játékosok összefogására. Aztán a Battlefield 2 hatalmas sikerének is köszönhetően a felduzzadt playerszám, az accountszerver és a mérhető statisztikák megjelenésével gondolkodóba esett a kiadói. A Battlefield 2-es időszakban a játékesemények támogatásával (többek között ekkortájt találkoztunk utoljára a hazai Electronic Arts által is támogatott magyar Battlefield LAN eseménnyel) igyekeztek a közösséget célbavenni. Aztán a gazdasági válságot követő üzleti racionalizálásnak köszönhetően e téren visszalépés történt, azaz jobban mondva stratégiaváltás. A BFBC2 megjelenésével párhuzamosan egyre inkább az online közösség szervezés került előtérbe. Daniel Matros alias zh1nt0 globális közösségi menedzser személyében a DICE egy külön kommunikációs vonalat nyitott a játékosok számára. Az ő feladata a közösségekkel való kapcsolattartás és a játékos közösség és a fejlesztői oldal közötti közvetítés lett. Közben a közösségi média előretörésével a FaceBook, a Twitter és a Youtube is új csatornát nyitott a kommunikációban. Sajnos idehaza kevésbé érezzük mindezt, mivel a kiadó egyelőre nem tekint kincsesbányaként térségünkre, mindez negatív hatását nap, mint nap érezhetjük, elég csak a szerverpingekre gondolnunk. Ettől függetlenül a játékosok közösségi és online menedzsmentje nálunk is működik, csak nagyon kicsiben, súlytalanul és láthatatlanul. (Valaki hallott már a hazai online és közösségi menedzserről?) A kapcsolattartás nehézkes, nyögvenyelős és cseppet sem partneri. Távoli provincia sajnos a mienk... Így itthon továbbra is a kiadótól és a fejlesztőtől teljesen függetlenül működő oldalak látják el a közösségszervezői feladatokat.

Szép újvilág

A Battlefield 3 megjelenésével induló Battlelog új frontvonalat nyit a játékos közösségek megnyerésért indított harcban. A szociális hálózatok népszerű szolgáltatásait a Battlefield statisztikákkal vegyítő új közösségi média, várhatóan újrarajzolja határvonalakat a fejlesztők és a játékosok között. (A közösségi menedzsereknek kétségkívűl könnyebb feladata lesz, mivel így egy helyen elérhetővé válnak a játékosokra vonatkozó adatok.) A nagy kérdés, hogy ezután mi lesz a Battlefield közösségi site-ok szerepe...
A Battlelog előképe a Battlefield Heroes és a Battlefield Play4Free közösség és játékkezelő online felülete. Hasonlatosan az előbbi játékokhoz a Battlefield 3 is böngészőből a Battlelogon keresztül fog majd futni és várhatóan a szerverkereső is webalapú lesz. Hogy ez áldás vagy átok, az a gyakorlatban derül majd ki, de többen a BF2-es/BFBC2-es tapasztalatok alapján már most félnek az ALT+TAB kiszámíthatatlanságától. Mindenesetre bizakodva várjuk az új Battlelog rendszert és még inkább a Battlefield 3-at...

Hosszúranyúlt bevezető cikkem zárásaként a szerkesztőség minden tagját megmozgató cikksorozat várható részeiről:
Battlefield 1942: A forrás
Mindörökké Vietnam
Battlefield 2: A legenda
BFBC: A rossz társaság 
BF2142: A jövő harcmezőin
BFH: A én hőseim
BF1943: A hiányzó láncszem
BFP4F: Az utánérzés...

Battlefield múltidéző sorozatunkat a Battlefield 3 szeptemberi nyílt bétatesztjét megelőzően a BECUP 2011 befejeztét követően olvashatjátok hasábjainkon.

Természetesen kíváncsiak vagyunk a Ti véleményetekre is múltidéző cikksorozatunkkal kapcsolatban, ezért várjuk meglátásaitokat, gondolataitokat a Battlefield játékok nagy családjával kapcsolatban. Jó olvasgatást és fragekben gazdag köröket kívánok minden játékban a Battlefield 3 várás lázas időszakában!

Drang over and out!

Mit gondolsz: Battlefield 3 újraegyesíti majd a Battlefield közösséget?
Igen
Gerzson BGY16 hodomarcus
Mbala Dragunov80 DesertFox_Meth
Ati810 kulacs shaddam
Wandris vasmacska Bogaras3
Explo inFected-Macro_R isti22
sosmixd ZorroAtt HuNRyaN
Netjox BOT-MAN patrik1993
kz009 lessthanzero repulogenya
PyroMonster ForrestGump Laczko20
Bagladi Lewanted Kazajaytee
Novver csirkee456 Pckaloz
Nem
ECA LordMatteo Rhyn
eugabesz Imperialmon ciryboy
vferi65 Bali82Hun Ron230
Ketiii Vektor44 Griffin
Talán
exair qpac Bala
coRDHA-noob peterszanto Atka75
phiton hpbla HUNandurix
Solider78102 B3rger
avatar #43
Stryker 2011. szeptember 2. 229 hozzászólás 1485.
.
avatar #42
Fox35 2011. augusztus 28. 349 hozzászólás 1045.
Válasz eugabesz #41. hozzászólására
Ugyan miért ne lenne esélyed?Megpróbálta már egyáltalán valaki?Nem.Akkor?
Off,de hasonló...a vadásztársaságot sem merte senki beperelni ,csak a mi cégünk...mindenki félt tőle,hogy úgy is ők nyernek,mert nehéz a bizonyítás,hogy tényleg vad által okozott kár keletkezett.
Aztán nyertünk 2 millát....sőt.Ki is fizették,mert nem tehettek mást.
On.
Egy normális,ügyes ügyvéddel meg lehetne őket is szorongatni,csak legtöbben úgy vannak vele,hogy nem éri meg...de nem adok neki sokat,lesz aki megpróbálja,mert mindent azért ők sem tehetnek meg büntetlenül.
egyet kell értenem veled
avatar #41
eugabesz 2011. augusztus 28. 154 hozzászólás 1983.
Válasz BankiHUN #40. hozzászólására
Ez szép...
"az EA tört játékokkal játszó embereket perel be az itt gyűjtött információk alapján?"
Én meg őket perelném, ha lenne esélyem, amiért már a második BF1942 kulcsomra is azt írja ki, hogy INVALID CD KEY.
Ugyan miért ne lenne esélyed?Megpróbálta már egyáltalán valaki?Nem.Akkor?
Off,de hasonló...a vadásztársaságot sem merte senki beperelni ,csak a mi cégünk...mindenki félt tőle,hogy úgy is ők nyernek,mert nehéz a bizonyítás,hogy tényleg vad által okozott kár keletkezett.
Aztán nyertünk 2 millát....sőt.Ki is fizették,mert nem tehettek mást.
On.
Egy normális,ügyes ügyvéddel meg lehetne őket is szorongatni,csak legtöbben úgy vannak vele,hogy nem éri meg...de nem adok neki sokat,lesz aki megpróbálja,mert mindent azért ők sem tehetnek meg büntetlenül.
avatar #40
BankiHUN 2011. augusztus 27. 776 hozzászólás 464.
Válasz Fox35 #39. hozzászólására
http://battlefield.clanwar.hu/hirek/az-ea-a-vesenkbe-fog-latni/
kezdek egyetérteni veled qpac
ehhez tényleg joguk van???
ha megnézik régen menyit játszottam CoD okkal tuti megutálnak azt felkerülök arra a különös listára ami miatt sz@rrá teszik a multmat
vagy valami fura anomáliákat raknak bele
Ez szép...
"az EA tört játékokkal játszó embereket perel be az itt gyűjtött információk alapján?"
Én meg őket perelném, ha lenne esélyem, amiért már a második BF1942 kulcsomra is azt írja ki, hogy INVALID CD KEY.
avatar #39
Fox35 2011. augusztus 26. 349 hozzászólás 1045.
Válasz qpac #38. hozzászólására
Való igaz, ez az én egyéni szoc. problémám. Tisztában vagyok vele, hogy ha én nem veszem meg, nem történik semmi. Az is igaz, hogy némi paranoia is szorult belém. De ha jobban belegondolok, nem hiszem, hogy nekem rejtegetni valóm lenne. Amire ők kíváncsiak, hogy mit tudnak nekem reklámozni. Azt meg úgy is kiderül. Egyébként én semmilyen moddolási lehetőségre nem számítok, holott megoldható lenne, hogy ne ártson a DLC-s piacnak (pl.:egy zárt rendszerből lehessen a mapokat/modokat letölteni).
http://battlefield.clanwar.hu/hirek/az-ea-a-vesenkbe-fog-latni/
kezdek egyetérteni veled qpac
ehhez tényleg joguk van???
ha megnézik régen menyit játszottam CoD okkal tuti megutálnak azt felkerülök arra a különös listára ami miatt sz@rrá teszik a multmat
vagy valami fura anomáliákat raknak bele
avatar #38
qpac 2011. augusztus 26. 149 hozzászólás 2024.
Válasz laci363 #35. hozzászólására
qpac, nem akarlak megbántani, de szerintem ez az egyéni - vagy talán pár emberes (az EA szemszögéből) - akció nem fog semmiféle hatással bírni az EA-re. Megértem én az elveid, de ebből ők nem fognak észrevenni szinte semmit.. Emlékszel, hogy annó volt a mw2-es botrány, akkor jópáran visszahúzódtak a megrendelés szándékától, köztük én is, de nem azért, hogy ezzel üzenjek, csupán amiatt, mert már nem tetszett a játék. És végül persze úgyis kasszasiker lett a mw2 és ez volt a lényeg kiadói oldalról..
És ahogy te is írtad, csak magadtól fosztanád meg az örömöt..:) És jól is írtad, mert én még most is azt gondolom, hogy a BF3 egy Must buy kategória..!
Ez a kémkedéses dolog meg szerintem abszurd és talán még kicsit paranoikus is.. Oké, hogy manapság legyünk óvatosak, de maradjunk akkor a gazdasági vonalon.. Az EA egy cég, melynek esetünkben Működési feltétele a beléjük vetett bizalmunk. Képzeld el, hogy mi lenne ezzel a vállalattal, ha elkezdene visszaélni az ügyfelei bizalmával és akkor ezek az esetek még ki is szivárognának (mert kiszivárognának)..!:O Ez egy ANONIM információgyűjtés (afféle kapitalista kémkedés), amiből te nem fogsz megérezni semmit és a TEK sem fog kopogtatni faltörő kossal az ajtódon..;) Persze ezt csak viccből írom, hiszen mi nem warezolunk. De azt is aláírom, hogy sokakat ez a fajta kémkedés is kifejezetten zavar..
Amúgy azzal a hosszabb kommenteddel egyetértek, én leginkább a modolás hiányát sajnálom, de imádkozom érte, hogy a dlc-áradat lecsengése után azért csak közzé teszik azokat a fránya szerver és kliens oldali fájlokat és akkor jöhet a BF3 Project Reality módra!!:D De ez ha még be is következik, szerintem sajnos nem a közeljövőben..:(
A cikk egyébként nagyon tetszett, szuper írás, most már felcsigázva várom a további részleteket!!:D
Való igaz, ez az én egyéni szoc. problémám. Tisztában vagyok vele, hogy ha én nem veszem meg, nem történik semmi. Az is igaz, hogy némi paranoia is szorult belém. De ha jobban belegondolok, nem hiszem, hogy nekem rejtegetni valóm lenne. Amire ők kíváncsiak, hogy mit tudnak nekem reklámozni. Azt meg úgy is kiderül. Egyébként én semmilyen moddolási lehetőségre nem számítok, holott megoldható lenne, hogy ne ártson a DLC-s piacnak (pl.:egy zárt rendszerből lehessen a mapokat/modokat letölteni).
avatar #37
BAZZ01HUN 2011. augusztus 26. 72 hozzászólás 3232.
nekem megvan a BF2 PS2-re a BF2MC a BF2142:DE a Heroes meg a P4F meg a Vietnam csak nincs be instalálva.....
avatar #36
BAZZ01HUN 2011. augusztus 26. 72 hozzászólás 3232.
Válasz Bala #32. hozzászólására
dél koreában jelent csak meg, ha jól tudom.
aha
avatar #35
laci363 2011. augusztus 26. 5 hozzászólás 10480.
Válasz qpac #30. hozzászólására
@exair: Asszem a CoD reklámköltsége a fejlesztési többszöröse, és mégis bőven megtérül. Ijesztő.

@Drang: Nyilván azért csináljuk, mert szeretjük, de bizonyos őrülteknek (mint én) vannak ilyen légből kapott elveik, hogy a kiadó azért engem kezeljen emberként, ne bűnözőként (lásd: ugyan minek kémkedik utánam). Innen a dilemma: tartsam magam az elveimhez, és fosszam meg magam az örömtől, vagy vegyem meg és vállaljam a kockázatot.

Mert ugye akinek vaj van a fején...
(Ugyan mi az esélye, hogy engem találnak meg, de a fene tudja.)
qpac, nem akarlak megbántani, de szerintem ez az egyéni - vagy talán pár emberes (az EA szemszögéből) - akció nem fog semmiféle hatással bírni az EA-re. Megértem én az elveid, de ebből ők nem fognak észrevenni szinte semmit.. Emlékszel, hogy annó volt a mw2-es botrány, akkor jópáran visszahúzódtak a megrendelés szándékától, köztük én is, de nem azért, hogy ezzel üzenjek, csupán amiatt, mert már nem tetszett a játék. És végül persze úgyis kasszasiker lett a mw2 és ez volt a lényeg kiadói oldalról..
És ahogy te is írtad, csak magadtól fosztanád meg az örömöt..:) És jól is írtad, mert én még most is azt gondolom, hogy a BF3 egy Must buy kategória..!
Ez a kémkedéses dolog meg szerintem abszurd és talán még kicsit paranoikus is.. Oké, hogy manapság legyünk óvatosak, de maradjunk akkor a gazdasági vonalon.. Az EA egy cég, melynek esetünkben Működési feltétele a beléjük vetett bizalmunk. Képzeld el, hogy mi lenne ezzel a vállalattal, ha elkezdene visszaélni az ügyfelei bizalmával és akkor ezek az esetek még ki is szivárognának (mert kiszivárognának)..!:O Ez egy ANONIM információgyűjtés (afféle kapitalista kémkedés), amiből te nem fogsz megérezni semmit és a TEK sem fog kopogtatni faltörő kossal az ajtódon..;) Persze ezt csak viccből írom, hiszen mi nem warezolunk. De azt is aláírom, hogy sokakat ez a fajta kémkedés is kifejezetten zavar..
Amúgy azzal a hosszabb kommenteddel egyetértek, én leginkább a modolás hiányát sajnálom, de imádkozom érte, hogy a dlc-áradat lecsengése után azért csak közzé teszik azokat a fránya szerver és kliens oldali fájlokat és akkor jöhet a BF3 Project Reality módra!!:D De ez ha még be is következik, szerintem sajnos nem a közeljövőben..:(
A cikk egyébként nagyon tetszett, szuper írás, most már felcsigázva várom a további részleteket!!:D
avatar #34
Drang 2011. augusztus 25. 2315 hozzászólás 109.
Válasz BAZZ01HUN #31. hozzászólására
Erről a BAttlefield onlineról még nem hallottam ez milyen ez is hivatalos vagy ez csak olyan kopintott olcsó kivitelő(mint a Converse cipők kínai verziója)?????
Csak Dél-Koreában elérhető ingyenes Battlefield, a BF2 motorjára épül és érdekessége, hogy BFBC-hez hasonlóan orosz amerikai konfliktust dolgoz fel. A BFP4F előképének tűnik a videók alapján.
Drang over and out!
avatar #33
shaddam 2011. augusztus 25. 521 hozzászólás 716.
Válasz SkyS1gn #23. hozzászólására
NINCS HIVATALOS BETA DATE!!! felfogni??
Oszt mondtam én bármit is hogy ilyen hangnemben kioktass?Félsz hogy kiabálsz?
"I used to play cod, untill I took Battlefield to the knee" hasonló agymenéseket csiripelek @Szondikapitany
avatar #32
Bala 2011. augusztus 25. 409 hozzászólás 928.
Válasz BAZZ01HUN #31. hozzászólására
Erről a BAttlefield onlineról még nem hallottam ez milyen ez is hivatalos vagy ez csak olyan kopintott olcsó kivitelő(mint a Converse cipők kínai verziója)?????
dél koreában jelent csak meg, ha jól tudom.
avatar #31
BAZZ01HUN 2011. augusztus 25. 72 hozzászólás 3232.
Erről a BAttlefield onlineról még nem hallottam ez milyen ez is hivatalos vagy ez csak olyan kopintott olcsó kivitelő(mint a Converse cipők kínai verziója)?????
avatar #30
qpac 2011. augusztus 25. 149 hozzászólás 2024.
@exair: Asszem a CoD reklámköltsége a fejlesztési többszöröse, és mégis bőven megtérül. Ijesztő.

@Drang: Nyilván azért csináljuk, mert szeretjük, de bizonyos őrülteknek (mint én) vannak ilyen légből kapott elveik, hogy a kiadó azért engem kezeljen emberként, ne bűnözőként (lásd: ugyan minek kémkedik utánam). Innen a dilemma: tartsam magam az elveimhez, és fosszam meg magam az örömtől, vagy vegyem meg és vállaljam a kockázatot.

Mert ugye akinek vaj van a fején...
(Ugyan mi az esélye, hogy engem találnak meg, de a fene tudja.)
avatar #29
Drang 2011. augusztus 25. 2315 hozzászólás 109.
Válasz qpac #27. hozzászólására
Viszont azt megtehetem, hogy nem asszisztálok a piacnak, és nem veszem meg. Ha elég sok ember tesz így, az már befolyásoló tényező. Csak ez Bf3-nál nem túl valószínű, ezért még nem tudom, hogy végül megvegyem-e, mert lehet, hogy csak túlreagálom a dolgot, de az is lehet, hogy a közösség hívó szava erősebb lesz.
Az egy szélmalomharc lenne, ha a kiadót így akarnánk megszorongatni.
Egyébiránt én úgy gondolom, hogy a közösségért vagyunk és nem a kiadó meg a fejlesztő kedvére. Az emberekért, a csapatokért, a játékosokért csináljuk, nem az EA-nek vagy a DICE-nak.
Drang over and out!
avatar #28
exair 2011. augusztus 25. 3783 hozzászólás 42.
Válasz qpac #27. hozzászólására
Viszont azt megtehetem, hogy nem asszisztálok a piacnak, és nem veszem meg. Ha elég sok ember tesz így, az már befolyásoló tényező. Csak ez Bf3-nál nem túl valószínű, ezért még nem tudom, hogy végül megvegyem-e, mert lehet, hogy csak túlreagálom a dolgot, de az is lehet, hogy a közösség hívó szava erősebb lesz.
ugyanmár, az EA simán elkaszálja azokat a sorozatokat amik nem hoznak elég bevételt, érdemi változást már nem nagyon várok a jövőben amikor már most is egy játék reklámbüdzséje annyi amennyiből egy kisebb stúdió 3-4 játékot kiad (hasraütős becslés)
avatar #27
qpac 2011. augusztus 25. 149 hozzászólás 2024.
Válasz Drang #24. hozzászólására
Végre egy témába vágó hozzászólás. Köszönet, hogy megosztottad gondolataidat velünk. Látom elég kritikusan állsz a történethez. Engem is bosszant sokszor a fejlesztői oldal öncélú hozzáállása, de az az igazság, hogy nehezen tudjuk befolyásolni a történéseket, hiába szakadunk meg, a legfontosabb szempont manapság a gazdaságosság. Nem a közösség, hanem a piac diktál...
Viszont azt megtehetem, hogy nem asszisztálok a piacnak, és nem veszem meg. Ha elég sok ember tesz így, az már befolyásoló tényező. Csak ez Bf3-nál nem túl valószínű, ezért még nem tudom, hogy végül megvegyem-e, mert lehet, hogy csak túlreagálom a dolgot, de az is lehet, hogy a közösség hívó szava erősebb lesz.
avatar #26
Drang 2011. augusztus 25. 2315 hozzászólás 109.
Válasz Fox35 #25. hozzászólására
Drang a bétárol vagy a DLC kröl nem tudsz valami újat mondani????
mert már nagyon kíváncsi vagyok hogy hogyan lesz ez
Egyelőre még semmit, mihelyst lesz infó, egyből közzétesszük!
Drang over and out!
avatar #25
Fox35 2011. augusztus 25. 349 hozzászólás 1045.
Válasz Drang #24. hozzászólására
Végre egy témába vágó hozzászólás. Köszönet, hogy megosztottad gondolataidat velünk. Látom elég kritikusan állsz a történethez. Engem is bosszant sokszor a fejlesztői oldal öncélú hozzáállása, de az az igazság, hogy nehezen tudjuk befolyásolni a történéseket, hiába szakadunk meg, a legfontosabb szempont manapság a gazdaságosság. Nem a közösség, hanem a piac diktál...
Drang a bétárol vagy a DLC kröl nem tudsz valami újat mondani????
mert már nagyon kíváncsi vagyok hogy hogyan lesz ez
avatar #24
Drang 2011. augusztus 25. 2315 hozzászólás 109.
Válasz qpac #22. hozzászólására
Na akkor megpróbálom lereagálni a rendelkezésre álló helyen:
1. A modokrul:
Szép találmány, hogy a kedves júzer maga alakíthat apróságoktól kezdve a játék magjáig szinte mindent. De ennek - horrible dictu - megvan a hátránya. Ugye a szerző felhívta a figyelmet ezek roppant népszerűségére. Csakhogy ez azzal jár, hogy alkalmasint az a büdös maradi... khm, elnézést komolyabban az adott Bf-fel foglalkozó e-sportoló nem fogja megvenni a legújabb csilli-villi lövöldét, nagyon elvetemültek a következő részt sem. Az pedig ugye a főkönyvben a profitot nem a plusz fele fogja tornázni. Mi a logikus lépés?
Modokat kiiktat, ???, profit!
(Ezzel nem a klánban játszókról mondtam véleményt, hanem az általam érzékelt kiadói hozzáállást írtam le. Elnézést kérek, ha ez valakit megbántott.)
2. A lan
Hasonló helyzet: szép, meg jó, meg minden, de ez hol éri meg nekünk - kérdezhetnék a kiadók. Nos ők már megválaszolták ezt a kérdést. Meg is ideologizálták, hogy az a három ember, akik nem jöttek rá a turpisságra, ne hőzöngjön annyira. A lant meg pótolják valamivel ami, közvetlenül, vagy közvetetten, de nagy százalékban a kiadó zsebeit tömi.
3. Az konzolos áfium elleni orvosság
Ne legyenek illúzióink, a BFBC2 olyannyira konzolport, hogy csak na. Tény, hogy sokkal gányabb próbálkozások is léteznek port terén, de attól még csak ügyes port lesz. Persze azért ki-ki bújik a szög a zsákból. Az erre érzéketlenek, és a naivak (mint én) persze, hogy ügyet sem vetnek rá. A korábbi részekhez szokott törzsközönségnek meg persze, hogy nem fűlik a foga az ilyen csökevényes izén játszani. Nyilván a nagy lanok is kezdenek el-elmaradozni.
Itt jegyezném meg, hogy nagyra magasztalt egyenlő teljesítményű gépekkel a PC-n sem lehet gond, ugyanis nem hinném, hogy egy nem kevés pénzből összehozott lanra, majd pont a nyan-nyan Pentiumnégyes tákolmányoddal beengednek. Már ha a nevezéskor nem röhögnek ki amint meglátnak. Inkább adják ők a gépet, csak mindenki maradjon csöndbe.
4.A fejlesztők emberei
Ugye fentebb vázoltam, hogy nyilvánvaló okokból egy -teszem azt- Bf2-esnek nem sok jó érvet tudnak a BC2-re váltás mellett felhozni. Így természetesen a közösség felaprózódott. Ugye azt is írtam, hogy egy fejlesztő (a kiadó pláne) nem örül, ha nem veszik az újat. Így egységesíteni a közösséget, hogy az újat eladhassák, egyértelműen "kötelesség". Persze ebből profitálhatnánk is. Ha a kiadó nem ítélne minket "túl kicsi piacnak". Aztán csodálkoznak a warezon. De ha ettől eltekintünk, azt látjuk, hogy szervert csak a csókos cégektől lehet bérelni, a szerverkeresést is egy kis alkalmazásra korlátoznák.
Apropó, ha ezt a Battlelogot beépítenék magába a játékba, azzal ki volnék békülve, de hogy ki-be kelljen lépkedni egy szutyok frontendbe, azért ezt nehezen veszi be a gyomrom. És akkor még nem szóltam arról, hogy Bf3-hoz kötelezően kell az Origin, ami effekítve spywareként fog működni a gépeden. Ja, és ha nem lépsz be x ideig, akkor elvesztetted a játékodat. Igen, benyelik a pénzed.

http://www.rockpapershotgun.com/2011/08/04/eas-comment-on-origin-account-deletion/
http://www.rockpapershotgun.com/2011/08/24/eas-origin-eula-proves-even-more-sinister/

Jelenleg nem is tervezem a vételt.
Végre egy témába vágó hozzászólás. Köszönet, hogy megosztottad gondolataidat velünk. Látom elég kritikusan állsz a történethez. Engem is bosszant sokszor a fejlesztői oldal öncélú hozzáállása, de az az igazság, hogy nehezen tudjuk befolyásolni a történéseket, hiába szakadunk meg, a legfontosabb szempont manapság a gazdaságosság. Nem a közösség, hanem a piac diktál...
Drang over and out!
avatar #23
SkyS1gn 2011. augusztus 25. 80 hozzászólás 3034.
Válasz shaddam #21. hozzászólására
11 kétséges.Vasárnap béta indulás?
NINCS HIVATALOS BETA DATE!!! felfogni??
avatar #22
qpac 2011. augusztus 24. 149 hozzászólás 2024.
Na akkor megpróbálom lereagálni a rendelkezésre álló helyen:
1. A modokrul:
Szép találmány, hogy a kedves júzer maga alakíthat apróságoktól kezdve a játék magjáig szinte mindent. De ennek - horrible dictu - megvan a hátránya. Ugye a szerző felhívta a figyelmet ezek roppant népszerűségére. Csakhogy ez azzal jár, hogy alkalmasint az a büdös maradi... khm, elnézést komolyabban az adott Bf-fel foglalkozó e-sportoló nem fogja megvenni a legújabb csilli-villi lövöldét, nagyon elvetemültek a következő részt sem. Az pedig ugye a főkönyvben a profitot nem a plusz fele fogja tornázni. Mi a logikus lépés?
Modokat kiiktat, ???, profit!
(Ezzel nem a klánban játszókról mondtam véleményt, hanem az általam érzékelt kiadói hozzáállást írtam le. Elnézést kérek, ha ez valakit megbántott.)
2. A lan
Hasonló helyzet: szép, meg jó, meg minden, de ez hol éri meg nekünk - kérdezhetnék a kiadók. Nos ők már megválaszolták ezt a kérdést. Meg is ideologizálták, hogy az a három ember, akik nem jöttek rá a turpisságra, ne hőzöngjön annyira. A lant meg pótolják valamivel ami, közvetlenül, vagy közvetetten, de nagy százalékban a kiadó zsebeit tömi.
3. Az konzolos áfium elleni orvosság
Ne legyenek illúzióink, a BFBC2 olyannyira konzolport, hogy csak na. Tény, hogy sokkal gányabb próbálkozások is léteznek port terén, de attól még csak ügyes port lesz. Persze azért ki-ki bújik a szög a zsákból. Az erre érzéketlenek, és a naivak (mint én) persze, hogy ügyet sem vetnek rá. A korábbi részekhez szokott törzsközönségnek meg persze, hogy nem fűlik a foga az ilyen csökevényes izén játszani. Nyilván a nagy lanok is kezdenek el-elmaradozni.
Itt jegyezném meg, hogy nagyra magasztalt egyenlő teljesítményű gépekkel a PC-n sem lehet gond, ugyanis nem hinném, hogy egy nem kevés pénzből összehozott lanra, majd pont a nyan-nyan Pentiumnégyes tákolmányoddal beengednek. Már ha a nevezéskor nem röhögnek ki amint meglátnak. Inkább adják ők a gépet, csak mindenki maradjon csöndbe.
4.A fejlesztők emberei
Ugye fentebb vázoltam, hogy nyilvánvaló okokból egy -teszem azt- Bf2-esnek nem sok jó érvet tudnak a BC2-re váltás mellett felhozni. Így természetesen a közösség felaprózódott. Ugye azt is írtam, hogy egy fejlesztő (a kiadó pláne) nem örül, ha nem veszik az újat. Így egységesíteni a közösséget, hogy az újat eladhassák, egyértelműen "kötelesség". Persze ebből profitálhatnánk is. Ha a kiadó nem ítélne minket "túl kicsi piacnak". Aztán csodálkoznak a warezon. De ha ettől eltekintünk, azt látjuk, hogy szervert csak a csókos cégektől lehet bérelni, a szerverkeresést is egy kis alkalmazásra korlátoznák.
Apropó, ha ezt a Battlelogot beépítenék magába a játékba, azzal ki volnék békülve, de hogy ki-be kelljen lépkedni egy szutyok frontendbe, azért ezt nehezen veszi be a gyomrom. És akkor még nem szóltam arról, hogy Bf3-hoz kötelezően kell az Origin, ami effekítve spywareként fog működni a gépeden. Ja, és ha nem lépsz be x ideig, akkor elvesztetted a játékodat. Igen, benyelik a pénzed.

http://www.rockpapershotgun.com/2011/08/04/eas-comment-on-origin-account-deletion/
http://www.rockpapershotgun.com/2011/08/24/eas-origin-eula-proves-even-more-sinister/

Jelenleg nem is tervezem a vételt.
avatar #21
Fox35 2011. augusztus 24. 349 hozzászólás 1045.
mindig hétköznap kezdik
de mivel lesz 2 napos zárt elötte ezért valószibnűleg szerda/csütörtök/péntek
jöhet szóba
szerintem
avatar #20
shaddam 2011. augusztus 24. 521 hozzászólás 716.
11 kétséges.Vasárnap béta indulás?
"I used to play cod, untill I took Battlefield to the knee" hasonló agymenéseket csiripelek @Szondikapitany
avatar #19
ReaperHuN 2011. augusztus 24. 27 hozzászólás 5396.
1:12-nél jó kis csel.
avatar #18
BananaJoe 2011. augusztus 24. 838 hozzászólás 422.
nem értem miért kellene figyelembe venniük egyáltalán bármilyen dátumot. egy játéknak semmi köze az ilyesmihez. inkább azt nézzétek hogy az már csak pár hét, lehet vágni a centit :)
avatar #17
LordMatteo 2011. augusztus 24. 718 hozzászólás 507.
Válasz Fox35 #16. hozzászólására
szerintem meg igen fontos hogy kik tették
( a 21. század legnagyobb ellenségei )
Van egy olyan érzésem, hogy itt és most a politikai vonalat elvágom, maradjunk a tárgynál, az időpontot - amennyiben hivatalos - pedig csak Battlefield 3 beta szempontból kezeljük, köszöntem.
A kibaszás társas játék, sose feledd
avatar #16
Fox35 2011. augusztus 24. 349 hozzászólás 1045.
Válasz -Bull- #15. hozzászólására
Mind1, hogy ki követte el és miért, de az a lényeg, hogy tényleg tragédia volt.
Mellesleg én is úgy hallottam, hogy szept11 a béta, bár hivatalosan még nincs időpont. (ami szerintem kicsit röhej... majd lehet, hogy PAX-on)
szerintem meg igen fontos hogy kik tették
( a 21. század legnagyobb ellenségei )
avatar #15
-Bull- 2011. augusztus 24. 51 hozzászólás 3915.
Válasz BananaJoe #14. hozzászólására
Ebbe inkább ne menjünk bele..

Az írás szokás szerint jól összerakott lett Drang!
Mind1, hogy ki követte el és miért, de az a lényeg, hogy tényleg tragédia volt.
Mellesleg én is úgy hallottam, hogy szept11 a béta, bár hivatalosan még nincs időpont. (ami szerintem kicsit röhej... majd lehet, hogy PAX-on)
avatar #14
BananaJoe 2011. augusztus 24. 838 hozzászólás 422.
Válasz DACA #13. hozzászólására
Szerintem a szeptember 11. nagyon nem volt jó poén, az utóbbi évtized egyik legnagyobb tragédiája volt.
Ebbe inkább ne menjünk bele..

Az írás szokás szerint jól összerakott lett Drang!
avatar #13
DACA 2011. augusztus 24. 136 hozzászólás 2164.
Szerintem a szeptember 11. nagyon nem volt jó poén, az utóbbi évtized egyik legnagyobb tragédiája volt.
Tell me, why I shouldn't kill you, right now? Because I can offer you, what you've always wanted.
avatar #12
Fox35 2011. augusztus 24. 349 hozzászólás 1045.
szeptember 11???
ez hivatalos??
a vietnam tényleg rettentően jó volt:)
az lenne a jó hogy ha beleültetnék a frostbite 2 motort
többet eladnának abbol a frostbite 2 es vietnambol mint ahányat elfognak adni a BF 3 bol:D
avatar #11
SkyS1gn 2011. augusztus 24. 80 hozzászólás 3034.
Válasz 1chIgo #7. hozzászólására
Szeptember 11.
ezt te honnan veszed?
nincs hivatalos dátum! xD
avatar #10
exair 2011. augusztus 24. 3783 hozzászólás 42.
aztán csak szépeket a vietnamrol, legjobb bf evör :)
avatar #9
Battlefield 4EVER!
avatar #8
ForrestGump 2011. augusztus 24. 27 hozzászólás 5397.
Válasz DACA #5. hozzászólására
Szeptemberben OPEN BETA (nyílt béta) lesz, BÁRKI kipróbálhatja majd a játékot!
köszi akkor jól értelmeztem :)
avatar #7
1chIgo 2011. augusztus 24. 52 hozzászólás 3874.
Válasz Fox35 #6. hozzászólására
esetleg nem tudod hogy szeptemberben mikor??
( elején közepén végén ?? )
Szeptember 11.
avatar #6
Fox35 2011. augusztus 24. 349 hozzászólás 1045.
Válasz DACA #5. hozzászólására
Szeptemberben OPEN BETA (nyílt béta) lesz, BÁRKI kipróbálhatja majd a játékot!
esetleg nem tudod hogy szeptemberben mikor??
( elején közepén végén ?? )
avatar #5
DACA 2011. augusztus 24. 136 hozzászólás 2164.
Válasz ForrestGump #4. hozzászólására
akkor a beta kulcshoz bárki hozzá juthat majd mint a crysis2-nél ?
Szeptemberben OPEN BETA (nyílt béta) lesz, BÁRKI kipróbálhatja majd a játékot!
Tell me, why I shouldn't kill you, right now? Because I can offer you, what you've always wanted.
avatar #4
ForrestGump 2011. augusztus 24. 27 hozzászólás 5397.
akkor a beta kulcshoz bárki hozzá juthat majd mint a crysis2-nél ?
avatar #3
DACA 2011. augusztus 24. 136 hozzászólás 2164.
Nagyszerű írás! GJ! :)
Tell me, why I shouldn't kill you, right now? Because I can offer you, what you've always wanted.
avatar #2
BankiHUN 2011. augusztus 24. 776 hozzászólás 464.
Nem tudom illik-e ide, de megpróbálom :)
http://www.youtube.com/watch?v=g6QPrZLPOV8
avatar #1
Fox35 2011. augusztus 24. 349 hozzászólás 1045.
NAGYON TETSZIK:D