Mumble Nézet News Hasábok Régi Játék oldalak Szolgáltatás oldalak Partner oldalak
Bezárás

CSHU - Hungarian Counter-Strike Portal

Fogadóiroda Tovább

Kredited: 0  |  Találati arányod: 0%

Hirdetés

A videojátékosok fizikuma akár a nagyszülőké

Médialesen 2010. június 9. Sanci 26 hozzászólás 4029 olvasás

A videojátékosok fizikuma akár a nagyszülőké

Brit kutatók átfogó vizsgálatai szerint egy élvonalbeli videojátékos szervezete olyan, mint egy láncdohányos nagypapáé, ami javarészt annak köszönhető, hogy a játékprogramokban versengők napi tíz órát is eltöltenek a számítógép előtt gubbasztva - írja a brit Telegraph.

Az Essexi Egyetem szakértői azt vizsgálták meg, hogy valódi sportnak tekinthető-e a kibersport, vagyis az olyan verseny, amelyen különböző videojátékokban mérik össze képességeiket játékosok. A profi gamerek elitközösségének tagjai évente többmillió forintnak megfelelő összegeket is begyűjthetnek nyereményeikből és szponzoraiktól, ám a brit tanulmány szerint ezért cserébe sokszor egészségükkel fizetnek.

Vadászpilótákkal vetekedő játékosok

Dr Dominic Micklewright és szakértői csapata számos profi videojátékost és hivatásos sportolót vetett alá különböző fiziológiai és pszichológiai vizsgálatnak. Ezek eredményeiből kiderült, hogy a kibersportolók mentális képességei épp olyan jó, mint a valódi atlétáké, a vizuális ingerekre pedig csaknem olyan gyorsan reagálnak, mint egy vadászgép pilótája.

Nagypapa fittségűek a gamerek

Ugyanakkor a játékosok állóképessége a teszter szerint rendkívül alacsony volt, gyakran még sokkal fiatalabb, vagy sokkal idősebb átlagembereké is jobban szerepeltek a teszteken. Az egyik huszonéves profi gamer külsőre teljesen egészségesnek, fittnek látszott, nem volt túlsúlya sem, ám a vizsgálatok során kiderült, hogy légzési funkciói, illetve fittsége nagyjából egy hatvanas éveiben járó láncdohányoséhoz hasonlóak.

Micklewright szerint ezért a videojátékosok életmódja a felelős, hiszen gyakran tíz órát is eltöltenek naponta a számítógép előtt. Az orvosok tapasztalatai szerint az élsportolók körében igen ritka a depresszió és a kimerültség, de a profi gamerek körében is hasonlókat tapasztaltak, noha a valódi sportolóknál kevésbé hangsúlyosan.

Nem tekintik sportnak

A kutatók végül arra a megállapításra jutottak, hogy a profi videojátékosokat sem szabadna a "hagyományos" sportolókkal egy kalap alá venni. Bár a játék és a sport számos hasonlósággal bír - többek közt szabályok alapján rögzített versengésen alapulnak - a videojátékozás minimális fizikai igénybevétellel jár a fizikai sportokhoz képest. Ugyanakkor a kutatás elvégzői azt is beismerték, hogy léteznek hasonló sportok - például a biliárd vagy a darts -, amelyekre bár sportként szokás hivatkozni, a videojátékhoz hasonlóan nem egyértelműen rendelkeznek  annak minden ismérvével.

Kapcsolódó linkek

avatar #26
MEXSTARRRR 2010. június 16. 2588 hozzászólás 87.
lol
avatar #25
Peter47 2010. június 13. 1 hozzászólás 18541.
A fizikai teljesítmény első sorban genetikai dolog, amit lehet roncsolni és fejleszteni is de nem olyan nagy mértékban. Én kb 5 éves korom óta 16-17 éves koromig átlagban 10-12 órát (valamikor többet is) ültem a gép előtt és játszottam , persze mozogni még véletlenül sem mozogtam, az viszont érdekes hogy amikor 8. os voltam, 178 centi és 85 kiló (bőven volt rajtam felesleg) a 12 perces Cooper teszten 8 kört (3200 métert) futottam le a tűző napon ahol legalább 45-50 fok volt , de biztos vannak olyan 70 évesek is akik bőven jobb kondiban vannak mint akik ezt a fizikumos dolgot állítják.
avatar #24
ROVEEERN 2010. június 13. 239 hozzászólás 1433.
Válasz Nyak #23. hozzászólására
ha valaki játék mellett nem sportol -vagy legalább mozog- akkor az játék nélkül sem fog.
ez így van
avatar #23
Nyak 2010. június 12. 398 hozzászólás 947.
ha valaki játék mellett nem sportol -vagy legalább mozog- akkor az játék nélkül sem fog.
avatar #22
Siiiiix 2010. június 11. 624 hozzászólás 583.
Mert a sakk aztán kurvára fizikai sport nem?
avatar #21
-EDEM- 2010. június 10. 2457 hozzászólás 98.
Válasz nepellenseg #4. hozzászólására
sajnálom, hogy valaki elhiszi ezeket :D

jó, aláírom, hogy nem egy olimpiai atléta teljesítményét nyújták a profi gamerek, de ekkora baromságot miért mondd valaki, hogy "fittsége nagyjából egy hatvanas éveiben járó láncdohányoséhoz hasonlóak" =)
és a biliárd és a darts mellé odatenném hasonló okokból a sakkot is, mint különösen megerőltető sportot, ahol véletlen sem hosszú órás partykat nyomnak egyhuzamban. attól leszel ám jó kondiban
kondi?:OO szellemi kondi max:) nem tudod te mi a fizikai kondi? vagy mi? na ne viccelj mar..."fittsége nagyjából egy hatvanas éveiben járó láncdohányoséhoz hasonlóak" szerintem ez igy van:)) mondjuk izlesek es pofonok:DD
ezeket a sorokat nem bantasbol irtam, csak csupan a velemenyemet probaltam leirni.
Soha nem próbálok semmit se kétszer, soha nem állok szembe a fénnyel, Nem én leszek ki a szarban majd térdel!
avatar #20
Válasz stelar #13. hozzászólására
http://hu.wikipedia.org/wiki/Sport
:) legalabb alatamsztja ez is, amit gondolok.
aloha
avatar #19
Válasz prg_csirek #7. hozzászólására
Ti belegondoltatok már abba, hogy mi a sport definíciója? Mert anélkül nehéz eldönteni, hogy mi sport, és mi nem az. :D

Egyébként ezek is borzasztó kimerítő dolgok, mind mentálisan, mind fizikailag. Nem olyan könnyű végigülni egy sakkversenyt reggeltől estig. Attól még, hogy maga a tevékenység nem veszi igénybe a testet, rettentő állóképesség kell, különben a felénél már sehova sem tudsz odafigyelni.
Jaja. Egy ilyen temanal alapveto elobb leszogezni, hogy mit tartunk sportnak. Az meg eleg tagolt. Alapvetoen ket fontos tenyezo van, ami a sportnak a feltetlen jellemzoje, amiert letezik. A kozdelem, es onfejlesztes. Ez nem kell hogy alapvetoen fizikai sikon is testet oltson, de ertheto, hogy a fizikai jellemzok miert valtak megis elsodlegesse a klasszikus sport eseten. Eleg csak a haboruk a vadaszas ferfispecifikus faj fentarto (es pusztito) tevekenysegekre gondolni. Tehat a sport alapvetoen a baratsagos kuzdelemrol szol, aminek ugyanakkor jelentos fizikai es lelki fejleszto hatasai vannak. Igy lathato, hogy ket alapveto modja van, a fizikai es szellemi. A klasszikus sportoknak szerves eleme a kondicio, a vázizomzat bizonyos, vagy minden elemenek fejlettsege, de ez csak a sport egyik - es szerintem nem is legfontoasabb - jellemzoje. A masik a reflex, a koncentracio, a mentalis allokepesseg, tehat az idegrendszer kepessegi. Nos ha igy nezzuk akkor bizony a sport az nem egy koherens valami, mert ha tovabb nem is de erra a ket elemere hatarozottan szet lehet bontani. Es mig egy sulyemelonek nincsennek olyan skiljei, mint egy F1-es pilotanak, addig egy ket TM-es kolleganak mar azt megkozelito lehet. Es forditva is.

Szoval sport az e-sport is, csak olyan mint a sakk, vagy barmi, aminek egyaltalan nem feltetele a fizikai allokepesseg. Szoval ertelmetlenseg osszehasonlitani mondjuk a műugrással a CS-t, ha csak nem az elobbi szempontok alapjan, de azzal semmilyen valaszt nem kapunk arra vonatkozoan, hogy ettol lesz e sport vagy sem.

A cikk meg oltari hulyeseg, mert az osszefugges, amit megpendit az a vizsgalt szemely trogersagarol, vagy testi igenytelensegerol szol. Attol hogy 10 oarat jatszom eltudok menni bringazni, lehet tornazni otthon is stb. Persze, ha a jatek fanatikus hasznaloja valaki, akkor egyeb psziches problemak vezettek a gyatra fizikai mutatokhoz. A baj ebben az esetben nem a jatek, nem az, hogy sport vagy sem, hanem a jatekos viszonya a jatekhoz. Mertektelenul a viz alatt sem lehetunk, barmennyire jo is pancsolni, es vegre lehet is...
aloha
avatar #18
Gép előtt ülni sosem lesz sztem sport, csak jobban hangzik h azt mondják h e-sport, mintha azt mondaná h kockulok. :D
avatar #17
Válasz cbr. #15. hozzászólására
es kivolt az a profi gamer ?
Az biztos, hogy nem mouzos( gob b :D )
avatar #16
Pene 2010. június 9. 6920 hozzászólás 10.
Remélem veszed a lapot DVD_R! :D
http://techno.org/electronic-music-guide/music.swf
avatar #15
cbr. 2010. június 9. 2646 hozzászólás 83.
es kivolt az a profi gamer ?
"r0xen:a kurva jo édes jo kurva.."
avatar #14
stRucKK 2010. június 9. 1067 hozzászólás 314.
omfg.
avatar #13
stelar 2010. június 9. 8142 hozzászólás 7.
Válasz prg_csirek #7. hozzászólására
Ti belegondoltatok már abba, hogy mi a sport definíciója? Mert anélkül nehéz eldönteni, hogy mi sport, és mi nem az. :D

Egyébként ezek is borzasztó kimerítő dolgok, mind mentálisan, mind fizikailag. Nem olyan könnyű végigülni egy sakkversenyt reggeltől estig. Attól még, hogy maga a tevékenység nem veszi igénybe a testet, rettentő állóképesség kell, különben a felénél már sehova sem tudsz odafigyelni.
http://hu.wikipedia.org/wiki/Sport
Nem annak van nagy hatalma,aki irányítani tudja a történéseket,hanem annak,akire nem hatnak...
avatar #12
Válasz IbRA #11. hozzászólására
megint a kockákat akarják beoltani omg:DDDDDD
ezek tények..
reload.DSt : karap volt a lan felfedezettje. 8=====Đ
avatar #11
IbRA 2010. június 9. 935 hozzászólás 376.
megint a kockákat akarják beoltani omg:DDDDDD
avatar #10
Gerappa 2010. június 9. 221 hozzászólás 1528.
Jó kis cikk
Jöttünk fára mászni
avatar #9
a sakk is sport :'DDD
avatar #8
-toxiKA- 2010. június 9. 2258 hozzászólás 111.
Válasz nepellenseg #4. hozzászólására
sajnálom, hogy valaki elhiszi ezeket :D

jó, aláírom, hogy nem egy olimpiai atléta teljesítményét nyújták a profi gamerek, de ekkora baromságot miért mondd valaki, hogy "fittsége nagyjából egy hatvanas éveiben járó láncdohányoséhoz hasonlóak" =)
és a biliárd és a darts mellé odatenném hasonló okokból a sakkot is, mint különösen megerőltető sportot, ahol véletlen sem hosszú órás partykat nyomnak egyhuzamban. attól leszel ám jó kondiban
das real
CN|uLTi !: testem mint egy 12eves kislanye
avatar #7
Ti belegondoltatok már abba, hogy mi a sport definíciója? Mert anélkül nehéz eldönteni, hogy mi sport, és mi nem az. :D

Egyébként ezek is borzasztó kimerítő dolgok, mind mentálisan, mind fizikailag. Nem olyan könnyű végigülni egy sakkversenyt reggeltől estig. Attól még, hogy maga a tevékenység nem veszi igénybe a testet, rettentő állóképesség kell, különben a felénél már sehova sem tudsz odafigyelni.
avatar #6
HYPER. 2010. június 9. 54 hozzászólás 3801.
+
avatar #5
SKORI 2010. június 9. 411 hozzászólás 927.
hmm
avatar #4
sajnálom, hogy valaki elhiszi ezeket :D

jó, aláírom, hogy nem egy olimpiai atléta teljesítményét nyújták a profi gamerek, de ekkora baromságot miért mondd valaki, hogy "fittsége nagyjából egy hatvanas éveiben járó láncdohányoséhoz hasonlóak" =)
és a biliárd és a darts mellé odatenném hasonló okokból a sakkot is, mint különösen megerőltető sportot, ahol véletlen sem hosszú órás partykat nyomnak egyhuzamban. attól leszel ám jó kondiban
Mosolyogj! Ez a második legjobb dolog, amit a száddal csinálhatsz.
avatar #3
SKORIfan 2010. június 9. 969 hozzászólás 360.
érdekes.:D
omg ace.
avatar #2
hunnii 2010. június 9. 2112 hozzászólás 126.
Válasz Jag #1. hozzászólására
http://index.hu/tudomany/brittudosok/

:-DDD
itt mik vannak atyaég. xDDDDDDDDD
a cikk érdekes, de ha jól tudom a nagyobb csapatoknak a "székhelyén" akad konditerem, amit látogatnak is a játékosok.
if y'all don't like me, BLOW ME!
avatar #1
Jag 2010. június 9. 103 hozzászólás 2624.
http://index.hu/tudomany/brittudosok/

:-DDD